Jobbig tisdag!!

Sonen ringer och har låst sig själv ute......... jag står på jobbet, pappan har ingen nyckel kvar för den är hos mormor. Mormor är i långbortistan hos tandläkaren och bror är inte hemma. Får till slut tag på morfar (min far) som kan komma och låsa upp dörren till barnet. Som Helene så fint sa i lördags: Alltså du å din pappa, hela tiden!!
Ja tur att han finns!

Men då kommer vi på att det är skolfotografering imorrn och sonen måste panikklippa sig. Vilken frisör har öppet? Ja inte fan vet jag men pappa har ju bil så han fick ta sonen med sig till centrum.

Själv missar jag bussen från jobbet och får spurta några fina kilometer ner till stationen. Kommer hem till stationen lite försenad och självklart går ingen buss som passerar hallen. Jag skulle ju ner på dotterns handbollsträning. Så då fick jag spurta lite fint ner dit oxå. Kommer ner 18:20 ungefär och hittar dottern liggandes på golvet med lindad fot i högläge.......*suck*   När skall dessa skador sluta!? Jättesvettig och jättelycklig iaf för att jag hann i tid så får jag veta att träningen håller på ända till 19!! Kunde inte nån sagt det tidigare så hade jag sluppit kuta som en gnu hela eftermiddagen!!?? Hör en välbekant röst, lyfter blicken mot läktaren, och där står pappa med min nyklippta son. Halleluja!! De hittade alltså en frisör!

Efter en hel del väntande så är iaf träningen över och jag kunde växla ett par ord med tränaren. Dottern vill ju nämligen spela med 98:orna fastän hon själv är 99:a så då måste det godkännas av förbundet oxå. Får se hur det går, vi skall få svar på torsdag. Håll tummarna!!

Kommer iaf iväg från hallen, åker 23,5 meter tvärs över vägen och går in på pizzerian där pappa bjuder på mat.

Så här sitter vi nu då, proppmätta och jättetrötta. Men det skall fixas kläder till fotograferingen, ungarna skall duscha och fixa hår och grejer.

Man känner sig ju lite som invalidmorsa ;o)  En unge med gips som inte kan tvätta håret själv och en unge med trasig fot som inte kan stå själv.  Vem hjälper mig å tvätta håret då?

http://www.youtube.com/watch?v=WY57jGNCN8Q


Kommentarer
Postat av: ninni

knäppo!! ;)

hade det varit slut kan du ju ge dej den på att ja suttit i ditt kök å varit fuuuull.. haha!!

va händer i helgen?

2008-09-24 @ 10:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0