Trött, trött, trött!

I fredags var jag och såg Tropic Thunder. Garanterat en av de sjukaste filmerna jag sett! Allt är megaöverdrivet men kul ändå.

I lördags åkte vi hela familjen ut till Vaxholm. Farmor fyllde 82 år och vi hade tänkt att ta med henne ut på en liten matbit. Sagt å gjort, pappa hade bokat bord på Annes krog eftersom vi ändå var ett lite större sällskap. Trevligt var det iaf men tiden rann iväg så fort. Helt plötsligt var kl 17 å jag som skulle möta Helene mellan 18-19!! Å man kan ju inte direkt påverka hur snabbt man kan ta sig hem när man åker med hela familjen. Kommer iaf iväg, kollar luren "möt mig på slussen". Så jag åker till slussen, Helene ringer "oj jag menade gamla stan"............ Så det var ju bara att sätta sig på tunnelbanan och åka tillbaka en station *suck*  Kände mig lite lätt åksjuk där då efter 1½timme i bil, halvtimme på tåget och tunnelbanan framåtillbaka.... 

Efter lite snack på perrongen kom vi iaf iväg till Lotta där även Tessan mötte upp. Trevligt med lite tjejkväll! Självklart åkte vi in till Kellys där det var hur mycket folk som helst. Kommer faktiskt inte ihåg om jag träffade nån jag kände men nya bekantskaper är ju alltid trevligt det med. Hamburgare mitt i natten på Medis med några tokiga britter och sen försöka hitta flickorna som dragit till Snaps för att möta nån. Men allting löste sig galant!

Kommer iväg till tunnelbanan för att åka hem och det tar väl ungefär 10sekunder innan nån galen indienörd kommer fram. "vilka fina ögon du har" "vilket fint hår du har" *bläääk*  Killen som missade kl2-ragget, kvart-i-treragget och sen kör på desperata tubenragget istället. OMFG! Hur orkar man!!??   Sen visade det sig självklart att vi skulle med samma buss oxå så var man tvungen att dras med han.... Som tur var skulle han inte så långt. Vet inte riktigt om jag går runt med en skylt runt halsen där det står: Nördar kom till mig! Herregud......

Somnar på nattbussen nåt så brutalt! Vaknar av att busschauffören står och skakar mig "du måste kliva av nu!"  Tänker att jag har sovit hela vägen och vaknat i bro eller nåt. Men nej, det visar sig att jag tagit jakanbussen och står nu på stationen där. Min buss hade tydligen inte orkar vänta på oss utan åkt innan! *jättemorr* Nästa buss var självklart försenad så jag fick stå och frysa häcken av mig i 35 minuter. Jag var hemma ungefär samtidigt som första pendeln imorse. Behöver jag säga att jag är en aningens trött idag.....

Har försökt kolla på Transformers oxå. Men jag är för trött helt enkelt. Barnen kommer hem snart och då kanske vi kan se den tillsammans en sväng så kanske jag håller mig vaken.

Kan inte låta bli, skrattar lika mycket varje gång! Jag har en ny husgud! *S*
http://www.youtube.com/watch?v=FhOhNcf2Zx4

Kommentarer
Postat av: Jonte

Jag fick två rader iaf :D

2008-09-21 @ 18:33:48
URL: http://www.trinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0