Bröllop!

Nej än är det inte jag som skall gifta mig. Trots att jag passerat 30 *suck*  Men glad får väl fadren vara för visst är det så att det är brudens far som betalar bröllopet? 

Eller icke om man läser tidningarna vad gäller Victoria och Daniel. Nepp, där räcker inte apanaget utan kungen vill ha mer pengar. Men ja va fan, hur ofta händer nåt sånt här. Ge han en tusenlapp till då så täcker det fågelfröna till gästerna.

Annars hade aftonbladet lite tips:

Fler sätt att dra in pengar till det ståtliga bröllopet vore att:

• Låta den designer som ritar kronprinsessans bröllopsklänning samarbeta med en klädkedja som H&M för att sedan sälja bröllopskollektionen till allmänheten.  (varför inte bara göra som alla andra och hyra en klänning?)

• Hela året fram till bröllopet hyra ut sviten på slottet så att andra bröllopspar får chansen att fira bröllopsnatten som Victoria och Daniel. (ingår rena lakan?)

• Efter själva bröllopet auktionerna ut alla bröllopspresenter på Tradera. (men vad otrevligt!!!)

- Och om det verkligen kniper kan Victoria och Daniel sälja namnet på deras första barn. Det är nog många företag som skulle ta chansen att köpa sig den reklamplatsen. Tänk Ben & Jerry Bernadotte. (är det inte mer lukrativt att sälja bilder på barn/en? Se typ J-Lo och Brangela) 

Annars behöver de ju inte slå på stort. De kan få gifta sig borgerligt på min balkong. Jag har fin utsikt!! Jag kan baka bullar och koka kaffe.  Victoria kan väl be Silvia om lite hjälp med maten, kallskuret brukar funka. Sen har vi stor gräsmatta utanför där vi kan ha mottagningen.  Och tackkort skickar man inte ut med posten efteråt. Gör en minnessida/hemsida och sen maila ut länken till gästerna så kan de titta själva.

Se där Kungen!! Jag har löst dina ekonomiska bekymmer!!
 


Kommentarer
Postat av: Ulla

Heja Jenny! Du har lösningen på allt du å utsikten kan dom absolut inte klaga på hahahahahahaha

2009-03-06 @ 12:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0