Förklaring önskas!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4542905.ab


"Vi var överens, men det svider ändå, säger han.

Tio veckor med fem procents lönesänkning från vecka 3. "

I artikeln kan man läsa om att de förlorar ca 700:- per månad på detta och det är sååååå synd om dem. Hur skall de betala sina räkningar? Ja fråga mig, jag har klarat mig med ca 5000:- mindre per månad de senaste 3 månaderna!! Tyvärr, ni får inte min empati.

"- Jag hade föredragit ett varsel"

Ja för det är ju bättre. Och sen sparkas folk och så får de gå på akassa istället. Där man får max 80% av lönen. Nu får de 95% av lönen. Men det var ju dåligt. Ja självklart är det bättre att gå arbetslös istället. Hur tänkte du nu? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0