Vilda diskussioner hemma!

Jag tycker att man ställer vassa knivar neråt i besticklådan i disken/diskmaskinen. Då behöver man inte skära sig om man letar efter nåt annat, eller göra illa sig om man snubblar på luckan till diskmaskinen. Barnen kollar ju knappt när de skall ta bestick ur lådan och står det då några knivar fel så är det massa liv och åtgång på plåster. 
Jag har haft detta tänk i 10 år nu, för Per är det nytt. Vilket betyder då att han ställer besticken neråt ungefär 1 gång av 3. De andra gångerna säger jag inget men han ser blicken och att jag själv går och vänder på knivarna  *S*     Jag tycker oxå att man skall handdiska då jag inte finner diskresultatet ur maskinen tillfredställande. Om man handdiskar så diskar man tills det blir rent, eller hur. Men att låta maskinen stå och diska en omgång och sen plocka ut och det fortfarande är skitigt? Jag skulle bli galen!

Hursomhelst så tror jag att bröderna Schulman är väldigt insatta i mina köksdiskussioner för gissa hur mycket jag fnissade när jag läste veckans horoskop!!!

"Skorpionen: Månen står i ascendent med Jupiter den här veckan och du ramlar över diskmaskinen i köket och blir spetsad av besticken. Hade de där besticken varit rena hade du sluppit få infektion. Nu står det i din dossier: "Dog av matförgiftning". Är inte det jävligt lattjo ändå? Att dödsorsaken inte var att du spetsades av besticken, utan att det fanns bakterie-jävlar på dem. E-koli eller nån sån skit."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0