Men vad trött jag blir!

http://www.aftonbladet.se/wendela/article6645054.ab

Alltså hur tänker en del människor? Den procent som medvetet lurar en man till graviditet är nog försvinnande liten! Jo, p-piller kan man missa med. ALLA preventivmedel kan man missa med! Men en man har inte skyddat sig genom att fråga om tjejen äter p-piller! Då får han helt enkelt använda regnrock (vilket även är bra skydd mot annat än bebisar) eller slå knut på sig själv. Om han gör detta, jo, då kan jag medge att han gjort vad han kunnat. Men att däremot bara öppna munnen, ställa en fråga och sen tro att man är homesafe, nope, sorrylorry, funkar inte.

Killar, helt enkelt, man måste inte vara kär/tillsammans/gifta/sambos eller ens ha pratat om saken för att det skall bli ett barn. Det kan bli barn ändå. Det är inte jag som bestämt att det är så, det är naturen.


 

Om en kvinna dock väljer att behålla ett barn som mannen absolut inte vill ha, då gör hon det. Och nej tyvärr kan hon inte tvinga mannen till att ta hand om barnet. Och nej tyvärr kan hon heller inte tvinga honom att tycka om det. Att jag sen personligen har svårt att förstå hur man inte kan tycka om sitt eget barn är en annan sak.


"Som kvinna: försök för en stund att föreställa dig hur någon annan bär på ditt barn. Du har inte bett om det, du har ingenting att säga till om. Det är ditt barn och nu har du bara att acceptera det. "


Nej ingen annan har burit mitt barn, det fick jag göra själv. Däremot var jag så långt gången i grav när jag upptäckte det så det fanns ingen återvändo. Då var det bara att acceptera. Så jo, jag tycker nog att jag vet hur det är i det läget. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0