Ny vecka!

Och jag har inget planerat! Hur gick det här till då? Från att ha haft hur mycket som helst att göra senaste månaden så har jag ingenting. Vad jag kan komma på nu... Joceline har visserligen lite special på handbollen så tisdag,onsdag och torsdag är uppbokade. Sen måste jag hinna köpa julklappar nån dag efter jobbet. Och Joceline är dålig så hon ligger hemma och måste pysslas om oxå. Men annars var det inte så mycket att göra!

Så till helgen då!

Fredag: Ja jo jag satt ju hemma själv ett tag. Ruttnade dock ihop fullständigt på det och tvingade med mig grannen ner till lokalhaket för en Irish. Men av nån anledning var halva Kungsängen ute och vi hade skitkul. Stället vi var på hade tom extraöppet för att vi var så många och efter ett tag lämnades musikmaskineriet över till mig så jag fick spela precis vad jag ville! Hur kul som helst! Strax efter två ville dock personalen gå hem men vi partymänniskor ville inte säga att kvällen var slut. Så vi hade efterfest istället. Vi var på väg hem till nån annan men efter lite snack på vägen och splittring av folk hamnade vi hemma hos mig. Vet inte vad grannarna tyckte om det men ingen klagade iaf.... Kom inte isäng förrän runt 6-snåret på morgonen, vaknade kl 8 och mådde hund... Sov stötvis i ett par timmar tills telefonen började ringa.

Lördag: Linda tyckte vi skulle ut och shoppa julklappar. Jag låg dock som en klubbad säl i sängen och vägrade röra på mig för hela lägenheten lekte hela havet stormar. Efter tolvsnåret pallrade jag mig upp och bosatte mig på balkongen en tag. Duschade och kände mig lite mer som mänska och drog till stan. Mötte upp Jonte för att käka maaaaaat! Man kan ju behöva sånt oxå. Hittade ett hak vid södra station med skitgod kycklingpasta! Man behöver ju inte alltid äta pizza som bakismat ;o)  Hem en sväng för lite klädbyte sen åkte vi tillbaka till söder för att träffa Pierre/Josefin i deras nya lägenhet. Kvällen vandrade snabbt över till natt innan vi kom iväg nånstans så inte hamnade jag på Odenplan inte. Men väl på Medusa och det är ju inte helt fel! Vi var inte där så länge men jag hann dansa mig genomsvettig. En sväng upp till donken för lite käk och sen började det roliga arbetet med att ta sig hem. Hata nattbuss! Och ingen trevlig taxi hittade jag heller. Men runt halvsex var man ju hemma iaf *suck* så inte blev det mycket sömn den natten heller.

Söndag: Spenderades i sängen med pizza. Typ hela dagen....... Var ner på centrum en sväng och träffade en trött Linda och sen en spattig Noomi. Vandrade i sakta mak hemåt och la mig i sängen igen och glodde på Hellbound tills barnen kom hem. Tänkte att vi skulle komma i säng tidigt så man fick sova men det gick ju som det gick. Joceline hostig å dan och kunde inte sova.  Tryckte i henne hostmedicin och stoppade ner henne i sängen. Vid ett på natten var hon upp och gnällde igen en halvtimme. Stoppade om henne på soffan istället och det funkade några timmar. Vid fem var hon upp igen..... Ner i soffan igen och sova till kl 6..........

Behöver man ens säga hur trött jag är idag?


Kommentarer
Postat av: Ulla

Hmm....tror din trötthet är självförvållad =)

Du skulle ha varit hemma å vilat ut dig på fredagen å då hade du varit huuuuur fräsch som helst idag hahahahahahaha!!!!

2008-12-15 @ 09:33:58
Postat av: Ullas mamma

Men du fick en frilöpnade helg utan planerare det måste ju vara strålande och sedan inga grannar som bråkar isg bara för att man kan ha lite kul på natten...och ja morgonen dårå...

Och jag tror Ulla bara är avis som fick jobba fast hon var så jäkla förkyld...men hennes helger kommer väl oxå...eller vad tror du Jennypenny...:-)

Sköt om Joceline ordentiligt nu så kanske du får sova inatt...

Kram

2008-12-15 @ 10:49:33
Postat av: Mattias

Gäspningarna hörs ända hit... ;-)

2008-12-15 @ 11:27:27
URL: http://taofighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0