Vilken helg!!

Fredag:  Det blev bio. Dock med ett annat sällskap än vad som var bestämt. Sånt händer :O) Vi kollade på Yesman, den nya Jim Carrey-filmen. Helt ok, stundvis långsam, stundvis väldigt rolig. Men det är ju helt galet vad de missar i översättningarna. "I was going to fist you" är ju sååå mycket roligare än "jag skulle ge dig näven".

Kommer ut från bion och upptäcker att Kista har extraöppet en timme på kvällen. Så det blev shopping!!! Känns ju dock lite sjukt att stå och köpa kläder halvtio på kvällen... Rör mig hemåt och Linda ringer och är sugen på en öl. Tjaaa, varför inte? Så vi rullade ner på Alex och blev kvar till stängning *suck*  Men kul var det!!! Bilder finns på bilddagboken.

Lördag: Upp å hoppa tidigt! Vi skulle ju shoppa julklappar! Jag, Petra och Linda åkte in till stan runt tolvsnåret. Vilket kaos!! Hur mycket folk som helst och kö, kö, kö! Överallt! Vi var inne i stan 5-6 timmar nånting men det kändes som två veckor. Och mina fötter kommer nog aldrig återhämta sig, om ingen vänlig själ erbjuder fotmassage. Kom hem runt 18 och gick på Alex och åt middag med pappa och bror. Världens största burgare, god som en efterrätt, med parmesan, skinka och basilika. Gick hem och tänkte mig en lugn kväll men fick ett ryck och städade klädkammaren. Helt galet, ja men ibland får man nog på röran.

Söndag: Hur trött som helst. Jag vaknade av att jag hostade så mycket så jag hade andnöd. Jättekul verkligen. Hostmedicin, massor av kuddar och Harry Potter blev räddningen på detta. Låg i sängen halva dagen, barnen åkte till Kallhäll och åkte skridskor. På eftermiddagen tog jag mig dock i kragen och åkte hem till pappa. Jag skulle ju hjälpa honom att tapetsera! Så det blev några timmar där och snart är vardagsrummet klart!

Nu är det jobb på heltid i två dagar som gäller. Jag har inte julpyntat ännu, granen är inte uppe,  jag har inte köpt färdigt julmaten eller julklappar.......... Jag önskar mig tid i julklapp!!! I förväg dock.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0