Tröttmössa!

I fredags drog jag in till stan med systerliten efter jobbet. Hon skulle leta nya pjuck. Detta tog lite tid dock så när vi kom ut från första affären var allt annat stängt! Vi fick då gå en lite runda för att reka vart vi skulle gå på lördagen istället. Måste man köpa skor så måste man liksom. Väl framme på medis intog vi lite mat på BK. Spenderade lång tid därinne bara med att sitta och glo på folk. Scheize vilket folk det finns på söder. Till slut skrattade vi så mycket så vi var tvungna å gå.  Resten av folket som var där var nog rätt så nöjda med att vi försvann.... *S*

Upp på lördag morgon och in till stan igen. Första butiken var självklart Beyond Retro. Men vad mycket grejer de har och vilka hutlösa priser! Trehundra spänn för en begagnad kjol, med trasig fåll och sprucket blixtlås!!??  Vad är det för idioti!! Ulla med sällskap kom in vid lunchtid typ och följde med. Man kan nog lätt säga att vi gjorde söder runt. I spöregn.... Men vi tog stopp på Röde orm för lite mat och öööööööööööööölllllll! Iaf för mig och Ulla. Petra försökte hitta mjölk på menyn men fann bara detta:



Men visst, lite Mjök funkade för henne med. Man vet ju dock inte vad som är felstavat. Vi var ju ändå på Röde Orm på Viking Bar *S*  Åh om det finns nån som är lite bevandrad i svensk film vet vad Viking Bar är och förstår hur mycket vi körde på detta och asgarvade hela lunchen igenom.

Vår shopping drog ut på tiden rätt rejält och jag var lite svettig när jag kommer hem strax efter 19 och väntar gäster vid 20! Dammsuger lite snabbt, försöker gömma skiten i tvättkorgen och skall precis kasta mig in i duschen när telefonen ringer.... "Hej vi är här nu, vad är det för nummer på huset?" Halleluja..... Så jag mötte de första gästerna precis utkommen ur duschen, med klänningen på halvstång och håret i handduksturban. Tur att vi inte är fint folk ;o) Sen ramlade det bara på. Jag visste 4 klara gäster men kvällen slutade med att vi var 20 pers här hemma! Men jag tror att de flesta han med å sjunga åtminstonde 1 sång var på Singstar. Jag knäckte Magnus totalt *fniss* Han försökte sig på en revansch men gjorde misstaget att välja Maroon 5 "This love". Nej, han vann inte den gången heller. 



Lite senare, ja typ när natten har börjat, ramlade vi ner till GC. Och det var liveband! Och fullsmockat! Hur kul som helst! Så det blev dans och mera sång och mer vänner som man sprang på självklart. Jag kom hem runt 4snåret på morgonen. Helt slutkörd och hungrig som en varg. Grillen har ju öppet på natten men när vi var där kunde man bara få kebab i bröd och det tvärvägrar jag att äta!

På söndagen kom jag upp i någorlunda vettig tid men dagen spenderades i soffan iaf. Stirrandes på Harry Potter, mycket bra, mycket bra.

Så vi kör väl vinnarlåten va?

http://www.youtube.com/watch?v=l_CqMFKak1c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0