2009!! och råttan i avloppet......

Å vilket år detta kommer bli. Mycket planer, mycket skoj. Men inget jag kommer avslöja i förväg!

Nyårsafton: Degade halva dagen hemma. Sen började fixa mig. Fick spel på mitt avlopp i handfatet som tar sju år på sig att tömma ut vattnet. Bara att borsta tänderna orsakar översvämning. Så jag satte mig på golvet och plockade isär alla rör och tömde/städade. Kanske inte riktigt sånt man pysslar med på nyårsafton men ibland bara orkar man inte längre. Kan ju säga att det såg ut som om nån stoppat en råtta i avloppet....... Jobbigt med två långhåriga personer i hushållet :o)

Denna lilla "städning" gjorde ju dock att jag blev lite sen i förberedelserna. Jag skulle varit nere hos Linda vid 17 men det blev 18 istället. Där tog vi ett glas champagne, eller två...... innan vi vandrade vidare till mor för lite middag. Där blev vi ca 10 pers som åt allt mellan himmel och jord. I år hade de flesta haft min skaldjursallergi i åtanke så det fanns mat till mig med. T.o.m min bror som gjort förrätt (kavring/lax/räkor) hade gjort specialsmörgås utan djur till mig!

Runt 21 kom Stellan och Thomas ner. Jag tyckte inte att de två skulle sitta själva i huset tvärs över torget bara. Ju fler desto bättre! Eller nåt....  Fast vid elva rumlade jag och Linda vidare till Petra + vänner i kallhäll för att fira tolvslaget. Det blev lite knas med bussen så vi fick vandra en bit. Tur att vi hade skumpa med oss!! Folk som såg oss måste nog tyckt att vi var lite väl tragiska som är ute och vandrar tjugo i tolv med skumpa å en påse chips ;o)

Väl framme möter vi alla hos Egil och Emma och går direkt till fotbollsplan där vi skall skjuta raketer! Pojkarna tyckte att det räckte med tomma vinflaskor, jag och Petra var av annan åsikt. Mycket riktigt så välter en av flaskorna och raketer viner runt benen på mig och Petra. Jag har en skumpa i ena handen och telefonen i andra. Telefonen pga jag firade nyår på distans med kärlek, skumpan..jaa det var ju nyår. Hoppar och skuttar, får skumpa överallt och skriker rakt i telefonen. Alltid bra att börja nytt år med tinnitus........ Men ingen skada skedd!! Vi klarade oss galant.

Tillbaka till Egil och Emma för lite chips och Buzz! Efter ett par timmar var det dags för några deltagare att sova av olika skäl. Vi andra satte på musik och glufsade ost och kex! Mucho nice! Petra var tvungen att ha sitt obligatoriska utbrott oxå så Ola kunde vara lite småsur *fniss* Sååååå förutsägbart!! Nåväl, man är väl inte bättre själv :o)

Tog bussen hem med Linda och var hemma runt 5 på morgonkvisten, lagom trött och frusen. Vi hade t.o.m skumpa kvar! Sov alldeles för dåligt och låg i sängen typ hela torsdagen och glodde på film. Gick till tvättstugan och körde några maskiner vid 20 på kvällen. Det kom jag på kl 23 sen igen..........*suck*  Ingen höjdare att stå med ett helt berg blöta kläder och knappt några torkmöjligheter. Så nu är hela lägenheten full av hängd tvätt. Men det luktar ju gott om inte annat.  Inte kunde jag sova på kvällen heller. Inte så konstigt kanske när man legat i sängen hela dagen...... Somnade runt 2 och vaknade 04:15. Sanslöst!!! Gissa hur trött jag är idag!! 

Och idag är det fredag!!!! Så jag skall ju fira nyår idag igen!! Måste nog grunda med tre liter starkt kaffe för att hålla mig vaken längre än till 22..................

Wish me luck!!  

Kommentarer
Postat av: Jennylee

Tack så himlans mycket! :)

2009-01-02 @ 12:57:39
URL: http://jennyspenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0