Å annars då?

Helgen var suverän!

Fredag: Hem till Linda för lite bubbel. Vi hade ju världens lager från nyår och nån måste ju offra sig, så varför inte jag ;o) Vidare in till Söder. Stannade till på södra station där vi fick Irish till världens bästa pris. Vet inte om det har å göra med att man känner personalen........ Sen vidare för att träffa Per & Co på Kellys! Han hade varit på hockey innan. Jag bojkottade det, vem vill se AIK spela liksom?  Helt ok kväll tills Linda börja beställa jäger och skrika åt mig: Du dricker vad jag beställer!!!    Ja, för laget då ;o)  Vi kom iaf hem ganska vettigt, runt 2-snåret, men man var ju aningens slut. Sov ända till halvtolv på lördagen!

Lördag: Börjar med panik eftersom vi sov så länge. Vi skulle ju faktiskt ut i skogen och grilla. Så in i duschen, på med kläderna. Hem, byt kläder, gör kaffe, packa grillgrejor, möt upp Calle, åk och hämta Petra och Ola, handla på Hemköp och SEN iväg till skogen. Kan ju säga att alla förberedelser tog ju ett tag........ Men vi kom iväg iaf!!  

Vi grillade i Ängsjö. Vi=Jag, Per, Ola, Petra å Calle. Blåsigt å dant var det men jag och Petra hade iaf klätt oss ordentligt. De andra fick frysa. Självklart fick ju en del gliringar "va fan, är ni scouter eller" Nä, men lite vett i huvudet har vi iaf!!! HA! Petra hade gjort pinnbrödsdeg oxå så vi fick kladda å dega lite i blåsten.

Ett par timmars grillande var dock nog så runt 4 åkte  vi hem. Sen blev det lite bad och chickybits innan syskonen kom hem till mig för spelkväll! Och inte vilket spel som helst, utan Monopol!!! Calle lyckades få ihop en hel gata och sen blev både jag och Petra bankrutt medans Calle i princip länsat hela banken. Men det var en lyckad kväll på det hela taget. Jag tycker dock att man måste få ge upp!

Söndag: spenderades i sängen/soffan/vid datorn. Ok jag städade lite grann oxå men inte mycket. Var lite för lat. Vid middagstid kom barnen hem och då finns det ju alltid att göra=städa och plocka efter dem. Jag blir galen! Hur många gånger måste man säga till att man lägger inte skor/ryggsäck/jacka precis innanför dörren?!

Nu är det jobb hela veckan som gäller! Undrar hur trött man kommer vara till helgen? Veckan avslutas dock med kick-off på jobbet så man lär ju inte vara så kontaktbar i helgen. Som tur var skall ungarna på museeum med Moa så jag får väl några timmars respit :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0