There aint no place like Fiskeboda!

Då var man hemma igen. Trött som få men det är det värt.

Åkte ner till Fiskeboda i torsdags kväll. Stereon i bilen var lite kaputt så jag och Petra var tvungna att sjunga i baksätet hela vägen  :o) Blev en ganska lugn kväll ändå med lite öl, vin och bubbel. Massor av folk som jag inte fick koll på nångång under hela helgen. Kommer ihåg kanske 10 namn, kan placera ihop dem med 5 personer  *S*  men va fan.

Kommer upp på fredag morgon och hela huset ser ut som ett bombnedslag! Lite städargener har jag iaf så jag plockade undan glas/flaskor/burkar. Resten sket jag i. Måste ha sovit hur bra som helst för jag var sååå utvilad och spratt av energi. Kan inte komma ihåg när det hände senast.  Ut och bada i det svinkalla vattnet, när det förövrigt blåste orkan oxå. Sprang fort tillbaka till huset!

Efter det blev det lite fotboll med pojkarna. Jag fick världens finaste bromsbett på låret oxå, 3 i rad.  Anders kom och satte sig bredvid när det var byte, tittade på benet och vrålar: Vad i helvete har du gjort!?    Ja vad säger man.... så fin var jag. Kul att man hade shorts på sig... 

Lunchen blev mycket bra! Vi dukade inne för säkerhets skull och det var lika bra för när vi satte fram potatisen på bordet vräkte det ner utanför. Många snapsar och snapsvisor och Cissi trillade av stolen  :o)

Runt 17 klarnade det upp och solen kom fram så då blev det lite bollspel och trams på gräsmattan. Kl 18 hade vi bastun! In och ut ur bastun, kasta sig ner i iskalla sjön. Snubbla, ramla, halka å puttas *S*  Jag kommer vara lomhörd i en vecka med tanke på allt vatten jag har i öronen.

På kvällen skulle vi grilla igen. Att stå i köket med galna par som inte har nåt gemensamt förutom dåligt humör är fan inget kul. Vilka jävla kärringar det finns! Tyckte mycket synd om vissa karlar på det där stället. Jämfört med deras flickor är jag en gudagåva  *ASG* 

En liten klick fortsatte festa till kl halvfem ungefär på morgonen. Festa= röja runt i hela huset, elda massor i brasan, krascha lite möbler, klättra på taket..... Jag var ut en sväng men när jag såg havet av öl på golvet vände jag och gick in på vårt rum igen...

Åkte hem ganska tidigt på lördagen. I strängnäs stannade vi på donken och Marcus gjorde den bästa beställningen ever i dt:n.   "1 glass med chokladsås, 1 stor pommes, 1 paj utan äpplen, 1 kaffe, 1 bulle, 1 chokladdonut å en liten pommes till mig tack!"  Vi garva som fan och tjejen i luckan såg lagom munter ut när vi rullade fram.  "här här era pommes, kör försiktigt" väste hon fram. Undrar om hon var trött på midsommarfirare som åkte förbi och vrålade i luckan  *S* 

Man såg ju lagom trashig ut när man tog tåget från Älvsjö och hem. Kläder som luktade brasa, en kudde under armen, sovsäck på ryggen och en BIB i handen *S* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0