Hellre 100 fåglar i skogen...

...än en svala på den inglasade balkongen!!! 

Jaha så kommer man hem från jobbet, går runt och pratar i luren lite. Sätter mig på balkongen och tjoff så har en fågeljävel flugit in och rullar runt på golvet. Vad gör man? Jo man ringer viltjouren a.k.a GranneJanne! Han kommer upp och går ut och letar, men inte fan är fågeln kvar. Nähä ok, tack för hjälpen iaf.

Går ut på balkongen, lite smårädd, så jag öppnar bara ett fönster lite grann. Tror ni inte en till fågel kommer och lyckas pricka precis där det är öppet och flyger in!! Och den här var helt vild och flaxade som en påtänd Magica de Hex! 

Ja Janne fick ju då ta sig upp på höjderna igen.... Den här fågeln var dock inte så bright och hade flugit sin kos, utan valt att hoppa ner i min grillkasse. Påsen stod och skakade som om det låg nåt helt annat däri.... *S*  Han fick ut fågeln iaf och jag vågar efter detta inte gå ut på balkongen längre. Jag är livrädd!


image4


Det var jättemycket personal på jobbet idag, verkligen....   Men självklart en jäkla massa kunder och alla skall tjaffsa om nånting. Svettigt värre.

Bråkade med en leverantör oxå och kallade han för jävla idiot. Jag är mycket stolt över mig själv... Men va fan, de får lära sig att mig jävlas man inte ostraffat med! Så nej, lager och verkstad har jag inte sett ett jota av idag. Istället har jag stått och stirrat på 


image5

Jajamensan! Kassa hela dagen! Förklarar ju huvudvärken ikväll...


Kommentarer
Postat av: Joakim Forsberg

fåglarna anfaller!

2008-05-28 @ 21:07:15
URL: http://joakimforsberg.blogg.se
Postat av: Jonte

Men vad ska fågeln göra? Flaxa dig till döds? :D

2008-05-28 @ 22:04:57
URL: http://www.trinet.se
Postat av: ninni

haha va roligt!! du å en påtänd fågel!!

2008-05-29 @ 12:34:23
URL: http://ninniz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0