HA!

Försäkringskassan *morr*  De pratade om utbetalning i aug. Nepp den dök inte upp. Däremot ännu mera blanketter att fylla i. "vi behöver kompletterande uppgifter"  Ena veckan ville de ha inkomstuppgifter, andra veckan hur jag arbetar enligt anställning och tredje veckan hur jag skulle ha jobbat under min sjukskrivningsperiod. Jag har skickat in alla papper, de är registrerade 27/8 hos FK. Handläggningstiden är 30-40dgr. Vart hamnar vi då i kalendern?  Enligt FK 26/10. Känns ju jäkligt vettigt, eller hur!!?? 

Så denna månad består min inkomst av barnbidrag och underhåll. 

Kul.  

Kommentarer
Postat av: pappa

Försäkringskassan är ett enda stort skämt som det verkar. Hur svordom kan clownerna - ja för det verkar vara ett enda stort och långt cirkusnummer att förhala pengar som vi som är anslutna till just denna cirkus är berättigade till och som dessutom genom sina "korta" hahahaha handläggningstider principiellt förorsakar personlig konkurs och som dessutom tvingar föräldrar till en människa som är samhällstillvänd alltså icke samhällsfientlig blir intvingade i en betalsituation för en vuxen person som har jobb och betalar skatt för att få sina pengar som personen är berättigad till enligt svea rikes lag. Fy skäms på er som "leker" med mäniskor på detta sätt. Att en del människor blir samhällsfientliga när de utsätts för dylik behandling från F-kassan är fullt förståeligt.

2009-09-10 @ 00:08:53
Postat av: pappa

F-kassan - föräldrakassan i detta fall - har kortare handläggningstider än Fykassan å förlåt Försäkringskassationen, oj fel igen Försäkringskassan skall det visst vara. vilken försäkring gäller det förresten - den helt privata eller......?????????????

2009-09-10 @ 00:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0